Project in de klas:
Decor & kostuums voor dé musical,
Dus geen paniek! Ik vlieg graag de klas in om te komen helpen met het decor en kostuums. Om er samen met de leerlingen één geheel van te maken en ze meer te betrekken bij de productie.
Samen gaan we bedenken hoe het decor er uit moet komen te zien en wat voor kleding er gedragen wordt, passend bij de rol die ze hebben. Ik leer ze vaardigheden, zoals naaien met naald en draad, en help ze vervolgens bij het uitvoeren van hun ontwerpen.
Totale kosten voor dit project van 8 lessen: €825,- exclusief materiaalkosten en reiskosten.
Voor meer informatie of een afspraak bel: 0644864649 of mail naar hallo@allaboutstov.nl

Decor
Aantal lessen: 4*
Les 1 | 1 uur
Klassikaal, waar speelt het zich af? Brainstorm in groepjes, ideeën verzamelen per onderdeel, ontwerp tekenen, aan elkaar laten zien.
Wat hebben we nodig? lijst maken van materialen.
Les 2 | 1,5u Taakverdeling, Decor uitvoeren
Les 3 | 1,5u Decor uitvoeren, planning/bijsturen/materialen check.
Les 4 | 1,5u Decor uitvoeren, bijelkaar brengen van losse onderdelen, kijken, reflecteren, evt aanpassen.
Kostuums
Aantal lessen: 4*
Les 1 | 1,5u
Inspiratie theaterkostuums. Wat zijn stereotypen? Vaardigheden leren: oefeningen in groepjes. Werken met stof van plat naar 3d, in stof knippen, werken met een papieren ‘patroon’, met naald en draad naaien.
Les 2 | 1 uur Brainstorm individueel: Hoe ziet jouw personage er uit? Ideeën verzamelen: Wat kunnen we verzinnen om jouw personage herkenbaar te maken?
Les 3 | 1,5 Ideeën uitvoeren, maken van accessoires.
Les 4 | 1,5 Ideeën uitvoeren.
In overleg met de docent gebruiken we materiaal dat al aanwezig is op school zoals papier, verf. Verzamelen we materiaal via ouders en indien nodig koop ik benodigd materiaal. Deze kosten zijn voor rekening van de school.
*Dit is een basis aantal uren en kan aangepast worden naar behoefte.
Voor extra uren geldt een uurtarief van € 80,- excl. reiskosten. à 25cent/km
In overleg gaan we kijken wanneer de lessen plaatsvinden. Tussen les 2 en 3 kan bijvoorbeeld wat meer tijd tussen zitten afhankelijk van hoeveel hulp er nodig is bij de uitvoering. Leerlingen kunnen als daar ruimte voor is zelfstandig met de docent werken aan het decor.
Les 4 kan bijvoorbeeld aan het eind om de laatste puntjes op de i te zetten.
Marjolein in de klas
Als creatief ondernemer kom ik graag in de klas om kinderen met hun handen te laten werken, ze te prikkelen, te ontprikkelen, te inspireren en ze te laten experimenteren.
Door het toepassen van verschillende vaardigheden en het werken met materialen, zoals mijn favoriete materiaal textiel, zet ik ze aan tot het maken van een geheel eigen creatie. Ze gaan zelf ontdekken en oplossingen bedenken binnen gegeven kaders. Zonder goed of fout. Zo zal hun zelfvertrouwen groeien en hun creatief vermogen gestimuleerd worden.
Met kinderen iets creeëren is altijd leuk en verrassend. Ze verwonderen en inspireren mij. Maar bovendien is het fantastisch om te zien als ze zichzelf verwonderen met hun eigen gemaakte werkstuk.
Creativiteit is geen optie, het is essentieel!
Na mijn opleiding modevormgeving aan de kunst academie heb ik de opleiding Beroepskunstenaar in klas (BIK) gedaan (2004). Ik ben toen op allerlei scholen in de provincie Groningen workshops gaan geven. Ook heb ik mee gewerkt aan diverse theaterprojecten op middelbare scholen en heb ik meegewerkt met het decor van de musical op de school van mijn dochter. Na een tijd heel veel andere dingen ga ik toch weer met mijn creatieve koffer de klas in!
Voor meer informatie of een afspraak:
Bel: 06 44864649 of stuur een mail naar hallo@allaboutstov.nl

Ander projecten in de klas

Collage met stof en beeld

Vilten eieren

Vilt maken
Als ik een vogel was dan had ik een lange staart,
Ik was klein, ik had een dik pak veren.
Ik had grote vleugels, ik was oranje.
Ik vloog naar Afrika. Daar was het heet met een felle zon en 40 graden.
Ik had een zwembad in mijn vogelhuisje.
Het liefst lag ik dan aan het strand met een ijsje en een sorbet.
Mijn leven was geweldig.
Tentoonstelling Vreemde Vogels: 6 lessen

